top of page

Αυτοεκτίμηση

Έγινε ενημέρωση: 26 Νοε 2020

Ένας Αμερικανός ψυχολόγος William James πρότεινε έναν τύπο αυτοεκτίμησης: Αυτοεκτίμηση = Επιτυχίες / Απαιτήσεις.


  • Οι επιτυχίες είναι τα πραγματικά επιτεύγματα ενός ατόμου.

  • Οι απαιτήσεις είναι το επίπεδο στο οποίο θέλει να φτάσει.



Σύμφωνα με αυτόν τον τύπο μπορούμε να αυξήσουμε την αυτοεκτίμηση με δύο τρόπους:

  • είτε αυξάνοντας την αποτελεσματικότητα των δραστηριοτήτων μας

  • είτε μειώνοντας τις προσδοκίες από τον εαυτό μας στην συγκεκριμένη περίπτωση.


Προφανώς καμία από αυτές τις δυο στρατηγικές δεν θα σας φέρει πραγματική εσωτερική ικανοποίηση.


Ένα άτομο μπορεί να αισθάνεται καλά με τον εαυτό του χωρίς να έχει τρομερά αποτελέσματα και μεγάλες προσδοκίες γιατί απλώς

  1. ΔΕΧΕΤΑΙ τους περιορισμούς του και

  2. ΓΝΩΡΙΖΕΙ πως να τους εκμεταλλευτεί.


Και αν θέλετε να δουλέψετε με την αυτοεκτίμηση σας θα έλεγα να μην κυνηγάτε την αύξηση της αλλά να προσέξετε τα άλλα της χαρακτηριστικά:

  • ρεαλιστικότητα ( κατά πόσο αντικειμενικά βλέπω την αυτοεικονα μου; Πόσο καλά με γνωρίζω;)

  • σταθερότητα (καταφέρνω να είμαι γενικότερα ικανοποιημένος από τον εαυτό μου)

  • αυτονομία (με ποιον συγκρίνω τις επιδόσεις μου; Τι σημασία έχουν οι απόψεις των άλλων για τις ικανότητές μου;)

  • ανάπτυξη (ποιες δεξιότητες χρειάζομαι για να βελτιώσω την ζωή μου;)

134 Προβολές0 Σχόλια

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων

Φθόνος

Μοναξιά

Comments


bottom of page